Luciashow och stalltjänst

Jag skrev ju tidigare att jag inte tänkte rida idag. Well...
Bara en liten stund senare fick jag frågan om jag inte kunde rida Hera och trava lite. Jo, självklart, sa jag och hoppade upp. Red bara några fram-och-tillbakasträckor på vägen, för att kolla hur hon var i traven.
 
Sedan fyllde jag vatten åt de hästar som går ute på nätterna. Efter det tog vi in de flesta av de som skulle in, eftersom det skulle bli så sent annars.
 
Därefter åkte vi till ponnyklubbens fina anläggning. Det var luciashow, och det är lite av en tradition att åka och titta på den. Vi har inte gjort det varje år, men ganska många gånger.
De hade tomtekadrilj, ungdomssektionen hade en liten teater, duellhoppning, luciatåg och lite annat smått och gott. I duellhoppningen var Valdo, Groch och Hobbe i samma lag, så självklart hejade jag på det laget eftersom två av mina gamla favoriter var med där ;) Tyvärr vann det andra laget, med Torben, Hamilton och Hattie. Men de var förstås också värdiga vinnare!
 
De utsåg också årets stallbästis, och det blev lilla Groch det också. Inte precis förvånande :)
 

Efter luciashowen åkte vi tillbaka till stallet. Vi tog in de som var kvar ute. Feila var jätteskraj för något, och sprang runt mig hela vägen in. Hon höll dessutom på att halka omkull en gång, och var på väg att halka in i staketet till Turbos hage en gång. Vet inte vad det var med henne, men när hon kom in i stallet blev hon iallafall lugn.
Vi tog in våra tre också, fodrade, sopade och åkte hem.
 
Den här helgen har gått väldigt fort faktiskt! Skönt när det är så.
Om en vecka ska jag och Saela åka på pay and jump :)

Kommentera här: