Pay and jump-outfit

Ja, vi ska bara "hoppa" 30 cm, och det är i det närmsta ingenting. Jag vet, eller jag försöker iallafall förklara det för mig själv. 30 cm är verkligen bara upphöjda bommar.
 
Iallafall, vi måste naturligtvis vara matchade på vårt första framträdande på en hoppbana. Ungefär såhär hade jag tänkt att vi ska se ut:
 
Det ser ju ganska överdrivet ut, med babypelham, senskydd, boots, säkerhetsväst och hela faderullan för små bommar bara. Men eftersom hon kan bli väldigt stark med andra hästar omkring sig, och jag helst inte vill köra över några småponnyer på framridningen, så känns det säkrast att ha ett lite skarpare bett än vanligt. Kommer dock rida med två tyglar så jag inte i stången annat än om det verkligen krisar.
Får se om jag sätter fluff på kedjan kanske, och eventuellt bettskivor på bettet för att det ska bli ännu stabilare. Måste prova rida med det i veckan och se hur hon reagerar.
Ja, och boots + senskydd är förstås för att hon är broddad, inget konstigt i det egentligen. Säkerhetsvästen är av samma anledning som bettet, hon kan bli sjukt stark och dessutom tycker hon att det är skoj att hoppa. Nu vet jag ju inte hur hon kommer reagera där, men hemma kan hon bli väldigt taggad iallafall. Helt enkelt tycker jag inte att västen sitter ivägen.
 
Antar att rött inte är världens bästa färg för henne, men det är några dagar före jul så jag känner att hon får rocka rött, helt enkelt.

Kommentera här: