141020

Usch vilket äckelväder, 5 grader och regn i luften. Ingen höjdare direkt.
Rosti hade fått på sig sitt täcke idag. Just sånt här väder med kallt och regn är det enda vädret som Rosti kan frysa, så då får han på sig sin mysoverall :)


Saela var först ut idag. Vi red på banan, började med random utställda koner som vi red runt i skritt och trav som uppvärmning. I början kändes hon tung och det var väldigt mycket styra liksom, men efter ett tag blev det bättre. Tänkte mycket på min sits och på att "rida yttersidan" ordentligt.
Kort skrittpaus och sedan tog vi lite galoppträning. Vi travskuttade ett minihinder, så hon fattade galopp över det. Väldigt bra för både henne och mig! Hon gick lugnt i båda varven, jätteduktig!



Sen fick hon gå in i stallet och vi tog in grabbarna. Rosti var för en gångs skull ren (tack täcket) så det gick snabbt att borsta av honom.
Jag tänkte rida med schabrak och padd bara, men padden var upptagen...


... så jag fick nöja mig med schabrak :)
Vi red ut en kort sväng mot byn. Bortåt var han lite seg som vanligt, men så fort vi vände blev det fart och han galopperade på en lång bit. Så mysigt att rida gammelgubben igen! De här senaste veckorna har jag ridit honom mer än vad jag gjort totalt de senaste åren. Men nu kör vi igen, 28 år and still going strong. Världens bästa superhäst!


Neltje är också förtjust i Rosti :)

När jag och Rosti var tillbaka borstade jag av Popsen också och myste lite i boxen bara. Vila för honom idag, J red ju igår och imorgon ska mamma rida honom.

Kommentera här: