141021

Lång kväll i stallet idag! Egentligen är det ju bara mysigt, men när man landar hemma känner man hur trött man faktiskt är...
 
Idag började jag med att ta ut snuff en sväng barbacka, upp mot byn och upp för galoppbacken och sen hem igen. På hemvägen gick hon i så sjukt bra tölt, jag kände hur jag satt med ett töntigt leende från öra till öra ungefär. Fina, bästa hästen!
Så jag ringde mamma och bad henne komma ut. När jag och Snuff närmade oss stallet stod både mamma och A där, och en bit ifrån stallet gick Snuff lika skitbra, sen blev hon för stark och slog upp i galopp. Men jag tror de hann se lite iallafall hur jäääkla snygg och bra och bäst hon är :D
 
Sen fick hon en dusch och noga tvätt, eftersom hon ska klippas imorgon. Lillpluttan. Hon blir ju så svettig så hon nästan rinner bort av korta, lätta pass, så det är inte schyst nånstans egentligen. Klippning behövs alltså på henne. 
Hon var jätteduktig att duscha idag, fjantade nästan ingenting.

Haha sötfia

När hon var (relativt) ren fick hon på sig täcke och sen in i boxen. Sedan gjorde vi iordning Kopur, som mamma red idag. De red på banan och jag hjälpte dem med lite övningar som volter i hörnen, rakriktning, samla skritten och lite tölt. Kopur är såklart också världens bästa häst (alla våra hästar är världsbäst) och skötte sig jättefint med mamma.
 
Jag hoppade upp några minuter sedan på slutet bara för att visa vad det är mamma ska sikta på när hon rider Kopur, och lite hur han vill bli riden. Vi tog lite galopp också, ett par varv på åttan, och nu sitter båda galopperna klockrent. Blir bra det här!
 
Sedan fick även Kopur gå in i boxen igen. Saela fick byta täcke och alla tre fick mat. Vi blev kvar i stallet ett tag till sen och stod och pratade och sådär. Alltid lika mysigt med stallkvällar, som sagt.

Kommentera här: