141022

Idag har Saela blivit klippt! Hon är riktigt fin som klippt faktiskt, jag var lite rädd att hon skulle se ut som ett troll men det gör hon tack och lov inte!
Hon fick vila idag. Imorgon ska jag rida henne, och jag hoppas verkligen att hon inte har blivit mycket piggare av att bli av med all päls... Lite mer uthållig får hon gärna vara, men ännu mer energi behövs inte.
 
Kopur vilade också idag, så vi bara myste lite i boxen. Idag var det nämligen Rostis tur.
Vi var med på en ridlektion, något han inte gjort på över 5 år, tror jag!
 

Han var jätteduktig, såklart. Lite seg men det är ju så han är. Han kändes iallafall positiv, och såg glad ut också tyckte mamma som såklart ville se när Rosti var i farten.
Jag ställde naturligtvis inte så höga krav på honom, utan försökte mest bara få honom alert och med på noterna. Vi jobbade lite med volter och skänkelvikning, men idag var han inte så sugen på det. Däremot travade han på fint och töltade även några steg här och där, fina bästa gubben!
 
Efter en stunds trav skulle jag gå innanför spåret och sakta av, och då råkade han snubbla till. Jag flög fram på manken men var snabbt tillbaka i sadeln. Något varv senare tyckte A att han inte såg helt jämn ut i steget, så vi avslutade då. Gissningsvis sträckte han bara till sig lite, det är ju lätt hänt när man går ner på knä så som han gjorde.
Då fick han iallafall stretcha halsen lite kort innan vi gick in i stallet och han fick sin mat.
 
Jag hoppas (och tror) att han bara var tillfälligt lite stel, jag kunde inte se något alls när vi gick in och kände inget när jag klämde igenom benen. Så förmodligen är det ingenting, men lite orolig blir man ju ändå med tanke på att han trots allt är 28, även om det inte märks.
 
Nöjd är jag iallafall med honom! A sa att det finns mycket steg i honom, och det är ju också kul att höra om en så pass gammal häst. Hans trav har alltid varit hans starka sida :)

Kommentera här: