141030

Idag var det en fin men kall förmiddag i stallet. Det var minusgrader i natt och bara nån grad varmt när jag red, så det var fortfarande frost på marken och sån där krispig luft. Jag skulle faktiskt bara tycka det vore mysigt med snö nu, iallafall litegrann. Det blir ju mindre hårt att rida i lagom packad snö dessutom, jämfört med frusen barmark.

Jag red iallafall Rosti först idag, bara en kortis en bit på vägen mot betet och tillbaka. Red skritt, trav och galopp. Han var lite segare än han brukar, gnäggade tre gånger och blev dessutom rädd. Helt olikt honom, men när vi kom tillbaka var Saela ensam kvar inne och stod och skrek, så förmodligen hörde han henne och bara svarade.


Rosti fick gå direkt ut i hagen och sen var det Saelas tur. Henne red jag barbacka och bettlöst. Vi red in en bit på skogsvägen vid fåren, sen kom jag på att ett vildsvin blev påkört bara någon kilometer från stallet häromdagen så då blev jag plötsligt inte lika sugen på att rida i skogen så vi vände och red hem...
Bortåt travade vi mest, lite svår att få avslappnad och lugn. Hemåt tog vi mest tölt. I lägre tempo gick det bra bortsett från att det var väldigt mycket att hålla.i högre tempo föll hon isär mer, men det pratade vi om igår att en period nu när vi börjar pressa upp tempot kan det bli så. Så egentligen är det inte oväntat.
Jag är inte supernöjd med dagens pass, men inte missnöjd heller. Det var lite varken eller.
Stort plus för den fina frosten iallafall.



När vi kom tillbaka hade Saela så bråttom ut till killarna att hon lämnade lite kraft... Knäppis.

Kommentera här: