150313

Jag har slarvat med att skriva och kommer faktiskt inte ihåg vad vi hittade på igår, men idag skrittade Snuff och jag ut med Ewa och Hera iallafall. De var på banan när jag kom, så jag frågade om de hade lust att hänga med ut en sväng och de gjorde de gärna. Kul!


 
Jag red barbacka idag, med ett grimskaft runt halsen som "extra handtag" bara. Hon är ju ganska pigg nu, lilla fröken.
Vi red upp till stora vägen och red åt vänster där, sen ner på första vägen till vänster efter kanske knappt en kilometer. Den gick ner några hundra meter och slutade med en liten vändplats/cirkel, där man red runt. Så vi red runt där och red sedan hem igen.
När det är torrare i skogen ska jag ge mig ut och leta stigar. Det var helt okej skog där, så det är inte alls omöjligt att det går att hitta någon stig där så man kommer upp någon annanstans. Ska leta på kartor och sen ge mig ut med någon av hästarna. Det är ju lite trist med ridvägar, så fler såna vore inte fel.
 
Saela var pigg och lite stark idag, så ibland när jag skulle hålla in henne tjafsade hon och gick emot. Men annars gick det bra, hon var cool fast hon inte varit där någon gång tidigare och reagerade bara lite på en hög med lastpallar som låg bredvid vägen. Annars var hon så duktig så!
 
Det tog ungefär en halvtimme att skritta den svängen, och när vi kom tillbaka fick hon gå direkt ut till hagen och grabbarna.

Kommentera här: